Introductieweek Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu Introductieweek Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu

Introductieweek Sydney

Blijf op de hoogte en volg Steffi

05 Juli 2014 | Australië, Sydney

Eindelijk dan een verslagje van ons vanuit Australië. Het heeft heel wat ingehouden maar dan vertellen ook meteen over al onze ervaringen in Sydney, waar we net uit zijn vertrokken.

Ten eerste, WAUW om hier te mogen zijn!! Echt geweldig!

’s Morgens 21 juni stonden we om 5:00 uur met onze voeten op Australische grond. De transfer bracht ons naar het hostel, WakeUp. Het is een erg groot en mooi hostel, alleen waren we even vergeten dat we onze kamer met 6 andere deelden. Even omschakelen dus, en ook dat je voor jezelf moet koken in een keuken waar je met z’n 20en tegelijk kookt.

Natuurlijk zijn we daarna, zoals elke toerist doet, naar het Opera House en de Harbour Bridge gewandeld. Toen besefte we dat we echt in Sydney waren! Zondag hadden we een beetje een trage start waardoor we de bus naar Hillsong hadden gemist. Best dom, volgende keer een betere voorbereiding! Maar gelukkig is Hillsong zo groot en bekend dat er meerdere diensten zijn, dus hadden we nog een kans. Het was erg indrukwekkend en mooi, zeker voor herhaling vatbaar!

Maandag begonnen we aan onze introductieweek (die duurde tot zondag), en wat hebben we daarvan genoten! Toen we de groep ontmoetten dachten we eerst.. wat gaat deze week worden…. Het waren namelijk bijna allemaal Engelse, die mega snel Engels praten en zo’n accent hebben. Maar alles viel heel veel mee. Onze tour guide heette Max, echt een leuke gast! Hij zei dat hij nog nooit zo’n leuke groep had gehad (maar dat zal hij wel tegen elke groep zeggen haha).

We hebben deze week gesandboard, dolfijnen gezien, met een catamaran door de Harbour River gevaren onder de Harbour bridge door, op ‘Basecamp’ geweest, Josie, de kangoeroe geknuffeld (super tam, leek net een hondje), een kampvuur gemaakt, in een 4WD gereden over het strand, gewandeld, mooie natuur gezien, op stap geweest en super leuke mensen leren kennen! Gewoon te veel om op te noemen.

De maandag erop, hebben we (letterlijk) het hoogtepunt van onze reis al bereikt haha. THE BRIDGE CLIMB!! WAUWIE! 360 graden rondkijken over heel Sydney, en wat een ervaring. Het lijken veel trappen, maar de klim viel heel veel mee. Na deze adembenemede ervaring zijn we voor 4 nachten naar een ander hostel gegaan.

En dat was me toch een hostel… het eerste wat ze aan je vragen als je binnenkomt: ‘wil je ook een joint’. Maarja, wij hebben wel meer verstand;)

Dinsdag zijn we naar de Blue Mountains gegaan waar Maud haar telefoon was verloren..:( Dus is ze tijdelijk niet bereikbaar. Verder was het heel mooi en alles is zo groen daar! Ook natuurlijk een beetje blauw, een soort damp die boven de bomen hangt. We hebben wat gewandeld en foto’s gemaakt.

De rest van de dagen in Sydney hebben we nog wat dingen proberen te regelen, zoals bankzaken, een mobiel kopen en activiteiten boeken. Dit is allemaal niet echt soepel verlopen. Maarja, no worries!! Zullen we maar zeggen;)

Gisteravond hebben we afscheid genomen met de vrienden die we gemaakt hebben tijdens de introductieweek. We hebben zelfs als cadeautje nog een pot pindakaas gekregen:D Zij vliegen naar Cairns, dus waarschijnlijk zien we ze daar over een paar weken weer.

Vanmorgen zijn we in de Greyhound bus gestapt om naar Port Macquarie te gaan. Dat is ongeveer 7,5 uur rijden vanuit Sydeny. Daar zullen we een aantal nachten blijven en dan reizen we alweer verder naar een surfcamp.

We hebben het erg druk (en heeeel leuk) dus doen ons best om jullie een beetje up to date te houden. Het ligt er ook maar net aan waar je WiFi hebt en waar niet... We hebben nog zelfs geen tijd gehad om jullie te missen.

Doe aan iedereen de groetjes in Holland die je kent,
We stay in touch! Big kisses

Maud & Steffi

• 05 Juli 2014 - 06:45

Anita Van Den Broek:

Beste Steffi en Maud,

Leuk verhaal, spannend ook, veel plezier en goede reis nog.
    Ik blijf jullie verhalen met enthousiasme volgen.

Groeten uit duitsland(iets dichterbij)
    Peter en Anita. X

• 06 Juli 2014 - 17:50

Tante Susan:

Hoi Steffi en Maud,

Als ik jullie verhaal lees wordt ik heel jaloers.
    Geniet ervan en nog heel veel plezier, voor jullie het weten zijn de 10 weken voorbij.

Groetjes,
    Tante Susan, Ome Eric en de 3 boys.

• 07 Juli 2014 - 09:09

Antonine:

Hey Steffi en Maud,

Ziet er allemaal goed uit, zo te horen hebben jullie het super leuk
    geniet er van, we blijven graag op de hoogte.

Ome Peter Tante Antonine Maikel Sander en Mark

• 07 Juli 2014 - 12:15

Lian Van Veggel:

hallo steffi en maud.

wat geweldig allemaal. leuke foto`s ook.
    geniet er samen maar lekker van. en hou ons op de hoogte.

gr ome willy tante lian wendy geert en rob.

• 25 Juli 2014 - 15:09

Oma Greijmans: