Castaway – Airlie Beach – Whitsundays – Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu Castaway – Airlie Beach – Whitsundays – Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu

Castaway – Airlie Beach – Whitsundays – Cairns

Blijf op de hoogte en volg Steffi

27 Augustus 2014 | Australië, Cairns

Hey mates!

Dit wordt ons laatste reisverslag, want morgen vliegen we namelijk al. Hier kunnen we maar beter niet over nadenken haha. Anyway,

We zijn vanuit Town of 1770 op Castaway gegaan. De groep werd ingedeeld in groepjes van 3 waarmee je met de stuntpiloot, Bruce, naar het eiland (Middle Island) vloog. Wij zaten met 'n jongen uit Oxford, en wat een watje zeg! Hij was zooo bang. Na aankomst zijn we even gaan rondkijken wat er allemaal was. Maarja, dat was niet veel (op een onbewoond eiland..) Er was geen douche en je had een openlucht toilet met een prachtige view over de zee. We hebben deze dag op het strand gelegen en zijn laat in de middag nog naar de Pancake creek gewandeld. Dat was een creepy wandeling tussen de spinnen door, en aangekomen bij de creek leek het meer op een zee... We aten 's avonds echt eilandvoedsel en startten om 7 uur al met de drinking games omdat we niet wisten wat we anders moesten doen. De tweede dag zijn we ’s morgens naar het Lighthouse gewandeld en via een avonturistisch route (over het strand, in en over de rotsten, langs een graveyard) terug gewandeld naar ons ‘camp’ samen met de supervisor, Leon. In de middag hebben we op zee gedobberd met van die banden en zijn we krabben gaan vangen. We hadden er maar liefst 1! Helaas was deze te klein om op te eten dus kregen we 's avonds weer hetzelfde voedsel.. Na een prima nacht in de tent (we raken er zelfs bijna aan gewend!) was dit onze laatste dag weer op Middle Island. We werden om de beurt terug gevlogen naar het vaste land door Bruce. Het uitzicht is zooo mooi! En vooral als hij dan nog wat ‘freefalls’ doet… echt heel gaaf!

Deze avond zijn we om 9 uur in de nachtbus gestapt om verder te reizen naar Airlie Beach, om van daaruit naar de Whitsundays te gaan. Voor 10 uur in de ochtend moesten we ons gemeld hebben bij de Explore shop. Dus wij waren daar (op tijd).. hadden ze ons op een andere boot geplaatst. Dit wilde we eigenlijk niet, dus hebben we een dagje langer moeten wachten voordat we naar de Whitsundyas konden. Niet zo erg, want toen hebben we tenminste nog een fatsoenlijke nacht slaap gehad.

Om half 12 vertrok de ‘Powerplay’ (met ons aan boord haha) richting de Whitsundays. Onze groep bestond voornamelijk uit stelletjes… dat was een beetje een tegenvaller. Al dat kleffe gedoe -.- In de middag hebben we onze eerste Australische duik gemaakt! In de Great Barrier Reef! :D Na het duiken kregen we afternoon tea. We worden hier erg goed 'verzorgd' en er is eten in overvloed. ’s Avonds werd er een diapresentatie gegeven over de route die we gingen varen en de vissen die we de dag erna zouden zien. Het dinner was trouwens ook uitstekend. De volgende dag moesten we vroeg opstaan van de breakfasttable (daar sliepen wij op) want we gingen naar een lookout en Whitheaven beach. Hier moesten we vroeg zijn, dit had te maken met high tide. Vanuit die lookout had je echt een geweldig uitzicht over THE whitsundays!! Echt adembenemend mooi! Daarna zijn we verder gewandeld naar White heaven beach, hier hebben we samen met onze groep vegimate foto's gemaakt. Echt super grappig. Bij terugkomst op de boot kregen we weer een heerlijke lunch. Voordat we onze volgende duik hadden, hebben we lekker voor op de boot liggen zonnen. De tweede duik was nog mooier dan de eerste dag, het zicht was veel beter, we zijn wat dieper geweest en er waren meer vissen.

Vandaag was de laatste dag alweer.. Als je wilde, mocht je voor 8 uur 's ochtends nog snorkelen, en daar had Maud nog even goed gebruik van gemaakt (als enigste :O). Maar het was echt de moeite waard!! Daarna hadden we nog een boottocht van 2 uur, terug naar Airlie Beach. Het was vandaag wat bewolkt en winderig, dus een goed dagje om niks te doen en na te genieten van deze mooie trip.

De andere dagen in Airlie zijn we nog naar de lagoon geweest en kwamen we nog bekende tegen die we in Bundaburg bij ‘onze jongens’ ontmoet hadden. Daarmee hebben we ’s avonds gezellig nog wat drankjes gedronken.

Een paar dagen later zijn we verder gegaan naar Townsville, vanuit waar we de ferry namen naar Magnetic Island. Wauw! Wat een mooi eiland toen we daar aankwamen varen. Alles was zo groen, de zee super blauw en om het af te maken lag het strand recht voor ons hostel! Dit was trouwens ook weer een erg mooi hostel. Wij zijn hier naar een Koala sanctuary geweest wat erg cool was. We mochten om half 5 in the afternoon de vogels voeren, super gaaf! ’s Avonds zijn we redelijk op tijd te bed gegaan omdat we om 5 uur op moesten om de ferry en de bus naar Cairns te nemen.

De eerste dag dat we in Cairns aankwamen zagen we meteen onze Nederlandse vrienden bij de lagoon. Daar hebben we toen gechilld en ’s avonds moesten we natuurlijk even van het nachtleven van Cairns proeven. Het is een super mooie stad en helemaal niet zo groot (als Sydney ofzo)! Er is niet erg veel hoogbouw en dat maakt het gezellig. We zitten hier in een partyhostel, met een grote bar/club onder ons! Daar maken we goed gebruik van:D. Het voordeel aan een hostel is dat je veel nieuwe mensen ontmoet, samen op stap kan gaan en dan telkens ook weer ‘bekende’ tegenkomt.

Samen met Lizanne en Jori hebben we een rainforest tour gedaan. Als eerst zijn we naar de Josephine falls gereden, hier kon je van de waterval afglijden. Het water was echt f*&%’@ koud, maar dat mocht de pret niet drukken! We zijn daarna verder gereden naar de ‘avatar tree’, de Milla Milla waterfall (van de shampoo reclame), een plattepush spotting place, en nog wat andere mooie dingen.

Ook hebben we natuurlijk in het Great Barrier Reef gedoken vanuit hier. In een woord: ADEMBENEMEND!! We hebben 2 tours gedaan, één daarvan was een liveaboard (2 dagen, 1 nachtje en 7 duiken) trip. En de andere was een dagtrip (3 duiken). Ze zijn allemaal zo super super super mooi geweest. Het koraal is geweldig, de vissen allemaal verschillend en erg kleurrijk, het zicht is groot en we hebben 500 foto’s (daar moet vast één goede bijzitten). Op de liveaboard trip hebben we zelfs een ‘nacht’ duik (het was 19:00 uur?!?) gedaan, maar dat was een hele leuke ervaring! We hebben zelfs met de haaien gezwommen toen. Het zicht is dan vergelijkbaar met als je gaat duiken in Nederland, dus erg donker haha. Ook hadden we een leuke crew aan boord en hebben we handsignalen voor vissen geleerd.

Gisteren zijn we met Will, Joost en Thirsa naar de Daintree river geweest waar we crocks hebben gespot! Krokodillen rond de 4 meter lang zijn geen uitzondering daar. Erg gaaf om ze daar te zien in het wild. Daarna zijn we nog naar de Barron Falls gereden in Kuranda. Toen we terug waren zijn we lekker met z’n tweeën gaan uiteten, om onze laatste avonden in Cairns af te sluiten. Nu zitten we in de zon bij de lagoon ons laatste verslag te typen :(.
Vanavond gaan we met z’n allen er een laatste, knallende, zatte avond van maken!!

We hopen dat jullie onze verslagen een beetje met plezier hebben gelezen en voor meer info/verhalen/foto’s mag je een keer langs komen als we thuis zijn! ;)

Voor de laatste keer, heeeeeel veel zonnige groetjes en kusjes vanuit Australië!!
Wat hebben we hier genoten!!!!

XOXOXO

Steffi & Maud

• 27 Augustus 2014 - 19:00

Susan:

Hoi Steffi en Maud,

Een hele goede terugreis, we zien jullie vrijdag gelukkig weer in Nederland.

Groetjes,
    Susan, Eric en de boys.

• 28 Augustus 2014 - 21:23

Frits En Mavis:

we zien uit naar jullie terugkomst en genoten met jullie mee tijdens deze unieke trip, die jullie zo samen met z'n tweetjes mochten beleven. Jullie zullen beslist nog van vele momenten terug genieten.

Can't wait to hug you both!!