Currumbin - Surfers Paradise - Brisbane - Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu Currumbin - Surfers Paradise - Brisbane - Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu

Currumbin - Surfers Paradise - Brisbane - Noosa

Blijf op de hoogte en volg Steffi

24 Juli 2014 | Australië, Noosa Heads

Hoi Dutchiessss!!

Weer een berichtje van ons:)

We hebben ondertussen Debbie en haar familie ontmoet, dat was zo leuk! Ze wonen in Currumbin Waters (een erg leuk plaatsje). Hier hebben we geskypt met het thuisfront terwijl zij op zondagmiddag bij oma waren. Tevens hebben we daar in een heerlijk bed geslapen (beter dan in de hostels haha). Debbie en Nocka hebben ons de dag erna de omgeving laten zien en zijn we naar de grens van New south wales – Queensland gereden. Zij hebben ons daarna naar Surfers Paradise gebracht waar we afscheid hebben genomen, nadat we nog gezellig koffie hadden gedronken.

In Surfers zaten we met onze gezellige Nederlandse vrienden, Lizanne en Jori, op een kamer. Het weer was hier ietsjes minder (voor 1 of 2 dagen). We hebben hier geshopt, gechilld, naar het strand geweest en uitgegaan. Het uitgaan was vooral heel leuk (iets te leuk), maar dat mag ook in Surfers Paradise… zullen we maar zeggen;)
Ook hebben we nog een beetje de toerist uitgehangen. We hebben de stad bekeken vanuit de hoogste toren, de Q1, en we zijn door het water gevaren en door de stad gereden met de Duckboot.

Op naar Brisbane… Toen we aankwamen hebben we lekker gewandeld door de botanische tuinen. De dag erna (het was erg goed weer, again:D) zijn we naar de South Bank gegaan. Hier werden we meteen ondergescheten door een vogel maar verder was de dag super mooi! En uiteten kan natuurlijk niet ontbreken (:

Wassen is trouwens verschrikkelijk hier! Het gaat altijd mis, dat zal wel aan ons liggen -.-
En uitchecken… dat gaat ook altijd lekker. Voor 10 uur is voor ons met moeite te halen, we moeten namelijk altijd heel onze zooi in die backpack zien te krijgen!

We zijn nu al een aantal dagen in Noosa waar we ons erg goed vermaken! De eerste dag hebben we een mooie wandeling gemaakt langs de kust en door het National park van Noosa terug naar ons hostel (wat overigens erg leuk is). Er worden hier veel dingen georganiseerd, zoals goed geprijsd backpackers eten, elke avond is er een ander thema in de bar en gratis activiteiten. Een van die activiteiten was dat we naar een mooi uitkijkpunt zijn gereden met zonsondergang, wauwie! De andere dag zijn we naar de Australian Zoo geweest (voor de duidelijkheid, dit was geen gratis activiteit haha). We hebben krokodillen gezien, kangaroos geaaid, koala’s geknuffeld en nog veel meer! It was an awsome day:D. En.. natuurlijk kan naar het strand gaan hier niet ontbreken. Zo moeten we toch proberen om ons bruine kleurtje een beetje op te bouwen.

Morgen vervolgen wij onze trip naar Rainbow beach, van waaruit we naar Fraser Island gaan voor 3 dagen!!!

Elke dag genieten we hier volop. We willen nog lang niet naar huis, maar we zitten wel al bijna op de helft van onze reis. Doe iedereen de groetjes, we zien jullie:)

Much love,
Steffi & Maud

• 24 Juli 2014 - 14:19

Lian :

ha meiden, wat geweldig allemaal. wat zullen jullie genieten van alles.
    maar zoals jullie zeiden, jullie zitten alweer bijna op de helft.
    dus geniet want voor je het weet zijn jullie weer thuis.
    nu is het hier natuurlijk ook geweldig. (toch) en ook het weer is hier
    super.
    we wachten weer vol spanning op jullie volgende verslag.

heel veel zonnige groetjes uit heuze.

• 25 Juli 2014 - 17:11

Francis :

het is zo fijn iets van jullie te horen

en de foto''s zijn zo mooi . geniet samen nog maar.

met mij alles goed, ik zou zeggen tot weder horen

en hou je goed.

Groetjes Oma xxxxxxxxx

• 25 Juli 2014 - 20:46

Mavis:

het klink zo leuk dat ik wou dat ik er ook was...
    gelukkig voor ons dat de helft erop zit.... nee we gunnen jullie een heerlijke tijd en geniet samen maar.
    hoe gaat jullie mini-huwelijk.... nog steeds goed?
    fijn en tot zo weer!!