Fraser – Hervey Bay – Bundaberg – Agnes Waters - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu Fraser – Hervey Bay – Bundaberg – Agnes Waters - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Steffi Verberne - WaarBenJij.nu

Fraser – Hervey Bay – Bundaberg – Agnes Waters

Blijf op de hoogte en volg Steffi

06 Augustus 2014 | Australië, Agnes Water

Heeey allemaal!

Hier is weer een update van onze laatste weken.

Na Noosa zijn we verder gereisd naar Rainbow Beach. Dit is maar een klein plaatsje en er valt niet zo veel te beleven, maar vanuit hier gingen we naar Fraser Island. We zijn hier alleen maar naar het strand geweest en wezen uiteten met Lizanne en Jori (alsof het geld op onze rug groeit…). Een van de beste keren uiteten ever!!

De dag erna moesten we vroeg de veren uit omdat we nog best veel uitleg kregen over het besturen van de 4WD, dingo’s, slangen, spinnen, ander gevaar etc. Het belangrijkste punt was: geen sex on the beach, want er zitten dingo’s! (gewoon in de tent, dat iedereen het kan horen, dan weten ze dat je veilig bent haha). Het weer zat deze dag een beetje tegen... Liquid sunshine, zoals onze tourguide de hele tijd zei. Wat een GEWELDIGE kerel!! We hebben nog nooit zo'n gekke gast ontmoet. Zijn naam was Muzza Moo.

We hadden een groep van ongeveer 30 personen, die verdeeld werden over 4 auto’s, en dit was tevens je groep waar je mee kookte. Wij zaten bij 4 Franse meiden, 1 Duitse jongen en nog 1 Nederlands meisje (met die Franse hadden we het niet zo getroffen). We hebben de eerste dag over het strand gereden en zijn naar Lake Wabby gewandeld. Later die dag reden we naar ons 'kamp', met Steffi als chauffeuse en maakten we kennis met onze tenten. Twee nachtjes lekker op de grond slapen, zonder matras of kussen. Het leek wel expeditie robinson, maar dat heeft zeker wel wat!!;) In de avond was de goon ook weer van de partij wat niet altijd even goede bijwerkingen heeft (voor sommigen!).

De tweede dag op Fraser zijn we naar de Champagne Pools en Indian Head gereden. Dit was zo mooi! Bij Indian Head hadden we een geweldig uitzicht over een stuk van het oostelijk deel van Fraser en in de Champagne Pools konden we zelfs zwemmen! (alleen was dit een beetje te koud). Daarna zijn we met de 4WD's naar het Maheno Wrak gereden en hebben we nog lekker gedobberd in een creek waar onze leider telkens zei: trust the muzz! Echt super gaaf! 's Avonds zijn we na het eten naar het strand gegaan en hebben we nog bij het kampvuur gezeten.

Ons laatste dagje op Fraser Island konden we het niet meer uithouden met die Fransen in de auto dus hadden we geswitcht. We ruilden de ‘vrouwenauto’ om voor een ‘mannenwagen’, much better! We hadden veel gereden deze dag, op het strand en ook door het binnenland. We kwamen uit bij Lake McKenzie, wat geweldig mooi was! Je kon jezelf hier scrubben met het zand en het blijkt ook erg goed te zijn voor je haar. Daar had Maud dus mooi gebruik van gemaakt, maar Steffi zag dat zand in haar haar niet zo zitten. Laat in de middag moesten we weer terug naar het vaste land. We’re gonna miss you Fraser!:(

De dag erna namen we afscheid van de mensen die we op Fraser Island ontmoet hadden en namen we de bus naar Hervey Bay. Hier kwamen we laat in de middag aan en hebben we genoten van de zon op ons balkon. We zijn hier ook wezen Whale watchen, want dat is écht wat je ZEKER moet doen daar! Het duurde even voordat ze 'op gang' kwamen maar toen ze eenmaal de smaak te pakken hadden... Wowww!!! Zo gaaf en zo mooi om die beesten te zien! We hebben zelfs een wilde haai gezien van erg dichtbij.

Het is trouwens erg grappig dat je elke keer mensen tegenkomt die je al eerder gezien/ontmoet hebt. Je reist namelijk allemaal je eigen reis, maar toch kom je elkaar op de leuke plaatsen weer tegen. Erg leuk!

In Hervey Bay is niet zo veel te doen ’s avonds, maar gelukkig waren onze Friese vrienden, Hans en Julius daar (deze hebben we in Noosa ontmoet). Hiermee hebben we een erg gezellige avond gehad!! Zij hebben een eigen campertje waar ze ons mee hebben uitgezet bij onze volgende stop: Bundaberg. Hier zijn we bij onze vrienden van de introductieweek op bezoek geweest.

Bundaberg is een ‘shithole’ zoals de Walesguys het noemen, dus niet zo veel te beleven. De jongens werken hier op een zucchinifarm (gemiddeld 2 dagen in de week, want meer zin hebben ze niet haha). Maar dit vonden wij niet erg want toen zijn we met z’n alle naar het strand gegaan in Bangara. Verder zijn er 1 of 2 kroegen te vinden. Hier zijn we natuurlijk op stap geweest:D (en zagen we onze Nederlandse mates, Jori en Lizanne weer).

Na ons ‘avontuur’ in Bundaberg en afscheid genomen te hebben, zijn we verder gereisd met onze vriend, Greyhound, naar Agnes Waters/ Town of 1770. We zitten hier nu in een super gaaf hostel, echt heel mooi en zuiver! De eerste die we hier tegenkwamen was Lars. Erg grappig… omdat hij bij ons laatste afscheid zei: ‘see ya’. Wij liepen weg en Maud zei meteen: ‘Die zien we toch nooit meer’.

Agnes is het laatste plaatsje waar je nog kunt surfen. Dit wilden we dus de eerste dag doen maar het weer zat niet zo mee. Onze surfinstructeur heeft ons toen meegenomen in de auto en een free sightseeing gegeven. De dag erna wilde op een scootertour gaan, maar tijdens ons ontbijt werden de plannen compleet omgegooid. We kwamen onze surfleraar weer tegen en hij had een goed idee. Als wij mee zouden gaan surfen, mochten wij ‘s middags met hem mee gaan touren op zijn motor! En dat was achteraf écht een goed idee. Dat was zooo gaaf!! Wat zijn die ozzies toch leuke mensen:). De avond was iets minder, want we moesten afscheid nemen van Lizanne en Jori. Hun zijn we ongeveer een maand, bijna elke dag tegengekomen. Met hun hebben we hele leuke, gekke, gezellige en dronken momenten mee gemaakt om nooit meer te vergeten!

Dit was het dan wel weer een beetje:D Nu zijn jullie weer op de hoogte (voor even). By the way, morgen gaan we op Castaway (naar Middle Island) en van het weekend naar de Whitsundays. We can’t wait.

Speak to you guys!! Iedereen de groetjes back home:)

Zonnige kussies van Steffi en Maud

• 12 Augustus 2014 - 11:43

Mavis En Frits:

Komen jullie er nu pas achter dat aussies prettig gestoord zijn! En daar stappen jullie gewoon bij achterop of in de auto....... ok, zolang ze maar nuchter zijn!!!! klinkt verder wel dat jullie je super vermaken maar t gaat snel voorbij. Wordt wel schakelen in Utrecht en Mechelen meiden!! heel veel groetjes en tot gauw. xxx